Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2009

Ένα σχολικό εργαστήριο

Τα περισσότερα από τα πολυθέσια σχολεία των πόλεων (τουλάχιστον) είναι στις μέρες μας δικτυωμένα και έχουν ένα -υποτυπώδες έστω- εργαστήριο υπολογιστών.
Το θέμα της χρήσης αυτού του εργαστηρίου και του εξοπλισμού του είναι το θέμα μας εδώ. Τα άρθρα που θα ακολουθήσουν θα δουν το πρόβλημα από την σκοπιά του εκπαιδευτικού και όχι του ειδικού της πληροφορικής ή του προγραμματιστή. Ελπίζουμε να καλύψουμε το κενό των ειδικών γνώσεων που -αν και απαραίτητες δεν προϋποτίθενται- με αναλυτικές οδηγίες για κάθε επί μέρους εργασία.
Εκτός αυτού θα ασχοληθούμε με δύο ακόμη ζητήματα: την επιλογή λογισμικού και την χρήση του για την διευκόλυνση της λειτουργικότητας του δίπολου διδασκαλίας-μάθησης. Όσο κι αν φαίνονται απλά τα παραπάνω, αναπόφευκτα μας οδηγούν σ' ένα λαβύρινθο προβλημάτων, όπου καχυποψίες, ατολμία, έλλειψη δημιουργικότητας, ισχυρισμοί περί πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικά συμφέροντα, πολιτικοί ακκισμοί και νομικές φιοριτούρες θολώνουν το τοπίο και δυσχεραίνουν τις αποφάσεις.
Αρχή όμως από τα εύκολα: Γιατί θα έπρεπε το σχολείο μας να έχει ένα εργαστήριο υπολογιστών;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου